پیشگیری کردن از اعتیاد نوجوانان و جوانان افسرده به مواد مخدر و الکل

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

نوجوانانی که اختلال اولیه افسردگی شان درمان شده، احتمال اعتیادشان به مواد مخدر و الکل بسیار اندک است. درمان زود هنگام، بهترین روش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل است. نتایج پژوهش های دانشمندان نشان داده برخی از نوجوانان به علت عدم درمان موثر اختلال اولیه افسردگی مخدر مصرف می کنند و معتاد می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، دانشمندان می گویند:" نوشیدن الکل در نوجوانی بسیار شایع است، برای از میان بردن آن باید علاوه بر آموزش نوجوانان و جوانان به آنها اطلاعات صحیح داد. علاوه بر این، نوجوانان، جوانان و والدین به محض مشاهده علایم و نشانه های افسردگی باید به پزشک مراجعه کنند.  

پروفسور جان اف کاری، استاد روان شناسی و علوم اعصاب دانشگاه یورک درباره تاثیر درمان افسردگی نوجوانان بر کاهش میزان اعتیاد آنها مطالعه می کند.

او و همکاران اش 192 نوجوان و جوان 17 تا 23 ساله را که فاقد علایم و نشانه های نارسایی نوشیدن الکل ( AUD ) و نارسایی مصرف مواد مخدر ( SUD ) بودند را پنج سال زیر نظر گرفتند.

هر یک از شرکت کنندگان در سه بخش درمانی مجزا طبقه بندی شدند:

1- درمان شناختی رفتاری (CBT)

2- دارو درمانی افسردگی (fluoxetine/Prozac)

3- ترکیبی از دارو درمانی و درمان شناختی و رفتاری یا نظارت بالینی با دارونماها

پس از کامل شدن بررسی ها، پژوهشگران در فواصل 6 و 12 ماهه با شرکت کنندگان در مطالعه گفت و گو کردند و آنها را از نظر نارسایی نوشیدن الکل، نارسایی مصرف مواد مخدر و اختلال افسردگی اساسی معاینه کردند.

نتایج بررسی ها نشان داد هیچ یک از درمان ها تغییری در گسترش نارسایی نوشیدن الکل در افراد افسرده نداده بود، اما از شانس گسترش نارسایی مصرف مواد مخدر کاسته بود.

آمار افرادی که افسردگی شان در طول همکاری با این پروژه شناسایی و درمان شده بود 15 درصد کمتر از میزان گسترش نارسایی مصرف مواد مخدر در میان افسرده هایی بود که درمان بیماری شان شکست خورده بود.

پروفسور کاری می گوید:" افراد شرکت کننده در مطالعه به درمان رفتاری شناختی، دارو درمانی و استفاده از دارونماها در طول 12 هفته پاسخ نداده بودند."

76 درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه ماری جوآنا دود کرده اند.

همچنین، نتایج بررسی های دانشمندان نشان داد، اگر نوجوانان و جوانان مخدر و الکل را پیش از آغاز درمان افسردگی مصرف کنند و بنوشند، به احتمال بسیار زیاد پس از درمان افسردگی نیز چنین خواهند کرد.

پروفسور کاری در پایان می گوید:" نوجوانان افسرده در طول پنج سال بیماری شان درمان شد، اما تقریبا نیمی از آنها دوباره به این بیماری مبتلا شدند. ما پی بردیم افراد افسرده ای که با نارسایی نوشیدن الکل دست و پنجه نرم می کردند و درمان شده اند، هنگام بازگشت بیماری نخست باید با نارسایی نوشیدن الکل مبارزه کنند."

منبع: پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 19 تير 1398 ] [ 10:52 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب